Wednesday 4 April 2012

Poznaję dalej

Kolejny dzień w pracy. Dzisiaj rano pogoda nie rozpieszcza i trzeba w deszczu jechać na rowerze. Na początek kurier przynosi paczkę dla osoby, która wcześniej zajmowała mój pokój. Tu przydaję się świetny francuski mojego kolegi Dmitry, który uczęszczał już na 5 kursów tegoż języka w CERN. Dalsze zapoznawanie się z dokumentacją do obsługi data center (wielkiego centrum komputerowego). Gdy jestem sam w pokoju przychodzi kolejny kurier. Tym razem nie da się rozmawiać bez google translator :) Z tego wynika, że kurs francuskiego jest niezbędny i prawdopodobnie zacznę go w maju. Kolejne godzinne spotkanie, gdzie zapoznaję się z systemem workflow używanym w CERN, dostaję linka do prezentacji i dokumentów, z kótrymi mam się zaprzyjaźnić przez kolejne dwa tygodnie. Obiad trwa ponad godzinę i kosztuje mnie 23 franki, choć była to tylko pizza Capriciossa. Hmm, tu chyba standardowo do obiadu pije się alkohol, np. w formie piwa rozcieńczonego Spritem. Dalej w pracy czytanie dokumentacji i jakaś poważna awaria jednego serwera. Po pracy spotkałem kolegę Kubę i razem wróciliśmy do Saint Genis Pouilly, gdzie tymczasem mieszkam. Potem jeszcze wiztya w Carrefour i małe zakupy z francuską bagietką na czele ;) Przy okazji poznałem Turka Volcano, który jak się okazuje był na Erasmusie na Litwie i miał okazję zwiedzić Polskę. Teraz jest również na programie Technical Student, ale wcześniej był też na Summer Student w CERN. Na koniec miałem wreszcie czas poćwiczyć i pobiegać, bo kurs NLP na razie nie nagli. Nic nie stało jednak na przeszkodzie, aby obejrzeć parę wykładów. Do czego można używać klasyfikatora tekstów? Na przykład do stwierdzenia płci autora tekstu i tak (według pana Dan Jurafsky) panie używają więcej zaimków, a panowie piszą więcej rzeczowych zdań :)

No comments:

Post a Comment