Tuesday 3 April 2012

mile zaskoczony

Rano pełna instalacja Ubuntu 10.04 LTS, niestety na 12.04 LTS trzeba poczekać do końca kwietnia. Potem godzinne spotkanie mojej grupy, z którego za wiele nie wyniosłem. No cóż, współpraca z Intel, Oracle, HP, tego można było się spodziwać. Teraz trzeba podrasować moje ubuntu: http://www.techsupportalert.com/content/ubuntu-tips-and-tricks.htm
Co do położenia to CERN ma dwie lokalizacje: główną nazywaną Mayrin i drugą Prevessain. Obiad w Prevessin za 5,5 euro nawet smaczny i tańszy niż w Mayrin. Teraz instalacja guake (świetna konsola jak w quake), workrave, itd. Na koniec dowiedziałem się, że to nad czym mam pracować będzie wspierać centrum komputerowe CERN-u, będzie to część monitorigu i konfiguracji potężnej liczby serwerów. Będę musiał poznać NoSQL bazy danych i pisać projekt w pythonie. Po powrocie do akademika zawsze jestem zaskoczony - wczoraj ktoś za mnnie wyniósł śmieci, a dzisiaj zmienił ręczniki i oblekł nową pościel. Porządny serwis.

1 comment: